maandag 4 oktober 2010

Dag-order zondag 3 Oktober

Op het programma stond: een verdere voortzetting van mijn paddestoel-fotosafari en het proefondervindelijk inschatten en controleren van wat mijn oude snorfiets nog op langeafstand- ritten zou kunnen presteren. Ik had daarom vooraf gehoopt op koel weer, maar het werd uiteindelijk dus iets warmer. Hetgeen de uitslag weldegelijk beïnvloed heeft.
Halverwege de heen- en de terugweg kwam een volslagen spas- tische kneus van staatsbosbeheer zichzelf nog even voor gek zetten. In dat verre bos waren ook nog een paar libellen zichtbaar aanwezig, maar die bleven uiteraard niet onder de juiste lichtinval stilzitten. Alles bijelkaar heb ik me toch uitstekend vermaakt.
Wat de snorfiets-test betreft: ze kàn het nog wel, maar de prestaties zijn niet meer wat ze ooit waren ... :-(
Een korte koel-pauze met de tree-plank verwijderd.
Neen, het zijn geen lok-zwanen. Ze waren echt, en ze leken zich daar thuis te voelen, want uren later waren ze er nog steeds.
Deze soort was ik nog niet tegengekomen deze herfst. Ze zien er wel grappig uit.