dinsdag 28 september 2010

Bos-frustraties

Gefrustreerd verhaaltje Nr.1 => de 24ste dacht ik laat in de namiddag: "kom, laat ik nog even de beentjes strekken in het bos". Dat was al laat. Ik weet niet hoe laat precies, want ik heb zelden een horloge bij, maar ik denk dat het nog vóór zonsondergang (wanneer het bos officiëel dicht gaat) was. Voor de hertjes was het echter al het begin van de avonddienst. Wel een leuk gezicht, als je drie van die beestjes precies in een kaarsrecht rijtje op ziet stappen naar de bosweide en aan precies dezelfde hoek de koppetjes in mijn richting ziet draaien, maar ik voelde me er toch ineens heel erg de onbeschofte indringer ter plaatse :-( ...
Gefrustreerd verhaaltje Nr.2 => "Il pleut as de pleuris" was het oud-Haagse ordewoord gister. In regenpak en op het randje van de ochtend en de middag ging ik het bos in. Ik meende vooraf te weten WIE ik ging ontmoeten en WAAR. Neen, ik heb het niet over die meerdere Hollanders die er toch wel rond stapten (de meesten met hun hond), maar over dat meer dan gemiddeld grote hertje dat inderdaad in die bosweide stond te grazen waar ik hem voorspeld had. Ik had mijn kloterige fototoestelletje (Traveller DV5070) al getrokken en verspilde geen fractie van een seconde: meteen aanleggen en ... weigeren. Het kut-dingetje heeft nog meerdere keren geweigerd bij die foto-safari ...
Gefrustreerd verhaaltje Nr.3 => Vandaag was er nauwelijks regen. In ieder geval niets toen ik weer eens een paar bos-percelen introk (andere plaats dan gister). Direct na het maken van de bovenste foto heb ik blijkbaar een hert opgeschrikt(aan het geluid te beoordelen). Dat was dus echt mijn bedoeling niet. Mijn geplande route vervolgd. Veel viel er niet te beleven. Wel wat bos-sfeer opgesnoven. Kan toch geen kwaad. Ik had al een grote achterstand met het maken van paddestoel-foto's dit jaar, maar van de serie die ik vanmiddag geschoten heb zijn wederom de meeste foto's mislukt. Da's jammer. Wel leuk dat een paar toch nog zijn doorgekomen. Frustratie-beperking. Overigens komen de foto's uit hetzelfde apparaat dat het gister liet afweten.
De vage, witte vlekken op deze foto's zijn weldegelijk een paddestoel-achtig wezen op een boomstronk. Al lijkt het meer op zo'n ouderwetse bad-spons. Ik zal hem/ haar binnenkort nog eens proberen te schieten onder andere omstandigheden.
Dit is hetzelfde bosvennetje als op de bovenste foto, maar dan vanaf een andere kant bekeken.
De lichte en vale vlekken zijn paddestoelen, de bruine en groene vlekken zijn afgevallen boomblaadjes.