zondag 24 januari 2010

Voorjaars-update


Ook afgelopen nacht vroor het weer een beetje. En heeft het symbolisch wat gesneeuwd. Aan het gedrag van de vogels is het niet te merken. Voor hen staat het blijkbaar vast: er wordt gevoorjaard !!
Vandaag zowaar een echte koolmees in de tuin. In zijn eentje. Het verschil met het groepje fliedertjieps van gister is toch wel heel erg duidelijk. Er wordt gezegd dat het pimpelmeesjes zouden kunnen zijn geweest. Ik ben daar vooralsnog niet van overtuigd. Ze lieten zich overigens niet zien vandaag. Ik voel me wel een beetje beledigd omdat mijn klimop-muur blijkbaar niet interessant genoeg is ... Het is mogelijk dat vandaag een suskewiet zich (weer?) liet zien vlakbij. Helemaal zeker is het niet. Ik zou het erg leuk vinden als die wel bleef.
--
Bij de photografie. De oude Haagse wijsgeren spraken reeds: "Wie nog nooit een suskewiet in zijn tuin heeft gehad, heeft niet echt geleefd". Eentje als deze zit misschien weer bij ons huizenblok.